Bloggintresserade

fredag 25 november 2016

Ett skumt inlägg...


Ja denna vecka har inte bloggen direkt dignat av inlägg! Det
har sina randiga och rutiga skäl, ALLT som har en teknisk
sladd kopplad till sig här hemma har krånglat. Datorn har
inte ens laddat upp någon sida, webbläsare har bytt plats och
ja jag vet inte allt. Det enda som fungerat är kopiatorn som inte
velat tjänstgöra alls det senaste halvåret! Man blir ju gråhårig!
Jag och teknik är inte direkt kompatibla
 heller om man säger så...


Nåja, vi ska se om det fungerar nu, hoppas! Det har ju varit en hel
del krångel med kapningar och virus senaste veckan läste jag.
Det ställer ju till en hel del problem och jäkla trist för många...



1:a advent i helgen! Det blir till att ge sig ut i förrådet och
leta efter adventsstjärnor och ljusstakar bland intrasslade 
ljusslingor, diverse julpynt och skumma tomtar...


På tal om skumma tomtar, så är dom (äntligen?) här!
Ett gott och pudrigt fördärv för midjemått och tänder.
Jag försöker ståndaktigt gå förbi påsarna i affären men
väl framme i kassan tvärvänder jag och kastar snabbt i
ett gäng påsar i kundvagnen, samma visa varje gång.
Öppnar sen en stor påse direkt när jag satt mig i bilen!
Ja i januari vill jag inte se åt dessa mjuka rosa tomtenissar
mer och midjemåttet får jag väl ta tag i februari, kanske...

Fredag och skön helg stundar vänner!
Kram!

19 kommentarer:

  1. Sitter och små fnissar åt dina skumtomtar. Trist med datakrångel. Hoppas det funkar nu. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha . . . jaså du är också en sådan skumtomte-älskare, hi hi . . .
    Men efter ett antal skummisar börjar min hals bli riktigt slemmig och jag mår illa.
    Vad säger man då: skyll dig själv så klart.
    Så mycket fint julpynt du gör, jag säger varje år att jag ska göra något trevligt,
    men det blir bara de meningarna, tyvärr.
    De där 'skumma typerna' som fingrar på våra känsliga apparater, de borde få sig en rejäl smäll på fingrarna - i bästa fall kunde man väl få 'kapa' deras fingrar.
    Då hade cybervärlden fått lugn och ro, det är en otäck tjuvaktighet i vår värld nu.
    'De' behöver inte ge sig ut på tjuvjakt, för det kan de göra sittandes hemma.
    Önskar dig en trevlig 1:a advent/ Eva

    SvaraRadera
  3. Ha ha ha, Var sak har sin tid.
    Ha en fin Advent
    Kram Meta

    SvaraRadera
  4. Dear Titti, your mention of all the electrical cords is so very true. We continue to wish that our appliances will communicate with each other. But it is not always so easy.

    Your Advent preparations will be so beautiful ... I look forward to seeing more photographs.

    I've never seen gnomes like those! Now I will be watching out for them. xo

    SvaraRadera
  5. Have a Nice weekend enjoy.....love Ria x ❤️

    SvaraRadera
  6. Beautiful Christmas preparations Titti!
    Wishing you a great weekend friend,
    Love, Olympia

    SvaraRadera
  7. Ut i förrådet var det ja... Hos mig som haft dåligt med varmförråd utan möss så har det varit kalas i jullådan. Usch, hela lådan åkte ut igen och imorgon blir det handskar på och en rejäl rensning bland mina julsaker. Suck! Sen ska allt förvaras i täta lådor med lock i vårt nyinredda varmförråd som är garanterat mössfritt.
    Ha en fin advent!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  8. Ha ha...skrattar gott åt ditt skumtomtebegär! Sist vi var På Rusta hade de stora lådor med dessa förödande gosaker. Näe, vi gick förbi. Bara tanken på att det skulle stå en hel låda och skrika hemma var to much. Men väl inne på Blomsterlandet åker det ner en påse i korgen och vi är ta mig tusan inte ur stan förrän den är tom och magen uppblåst.
    Önskar dig en skön helg!
    Kram RosMarie

    SvaraRadera
  9. Som tur är så gillar inte jag skumma tomtar. Men jag gillar dina fina bilder och de gör ju inget alls. Inga midjor som blir stora av de inte. Ha en härlig och skön fredagskväll. Kraaaam pia

    SvaraRadera
  10. Your post made me smile despite the frustration you have had with the computer! It is best to get outside away from it all! Have a better weekend. Sarah x

    SvaraRadera
  11. Have a lovely weekend Titti ♥ Alexandra

    SvaraRadera
  12. Ja,ibland prövas man hårt...Detta med tekniken ,som krånglar,kan ge många grå hår.
    Och så alla skumtomtar,som ligger i sina påsar och lådor överallt i butikerna.Om man har kurage nog att avstå vid de första frestelserna,så brukar man falla dit på slutet iallafall.
    Men nu är det advent med alla ljus och stjärnor,som lyser upp den gråaste dag.
    Ha en fin helg!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  13. Finns inte en vettig människa som kan gå förbi skumtomtar! Bara att ge efter för begäret=))

    Jag hade fått mina dropboxkonton kapade...Nu hade jag bara foton där så det är ju ingen säkerhetsrisk men det är obehagligt att sånt händer.

    Nu sitter jag mest och undrar om jag ska ta med mig pälsbollen och flytta in i ditt växthus !(för jag förmodar att bilderna är därifrån)
    Ser så operfekt perfekt ut så jag smäller av.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  14. Din svaghet för skumtomtar delar jag och känner igen mig i att sätta i sig första påsen i en blink (och varje gång glömt hur illa man mår efteråt)! Än har jag lyckats undvika frestelsen...
    Fin mosskrans!

    Önskar dig en fin första advent.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  15. Ååå....dessa tekniska monster som stör ens vardag och som gör att man får mindre och mindre med hår med åren. Frustrerande. Känns igen, absolut.
    Men skummisarna nu fram till jul har jag en helt annan syn på, brukar gå stolt förbi dessa i butiken och tycka jag har en bra karaktär som kan mostå dom, sträcker på mig och forsar förbi dom fram till kassan. Jag verkar ha samma mönskar som dig :) Men så, så slår det till en mystisk ångest över att skummisarna nog borde bli omplacerade och flytta med hem - till en alligator :)
    Striden och njutningen är omedelbar när jag kommit innanför dörren hemma.
    Striden då jag ser midjemåttet växa ut direkt och njutningen då fradgan nästan rinner kring munnen :) :)
    Men som du säger det finns ett nytt år och då får man tänka på bantningen :) :)

    Önskar dig en fin första advent !
    Njut av nissar och annat smått och gott ! Jag ska ut och äta en jultallrik idag :)
    Kram från Marie !

    SvaraRadera
  16. Red petals are stunning. Thanks for sharing the photo.

    SvaraRadera
  17. Flotte bilder! Alpefiolene har en vakker farge. Kjedelig med data som krangler.
    Klem fra Marit

    SvaraRadera
  18. Det er så koselig å lese din blogg ,og jeg kjenner meg igjen i det meste av det du skriver , som med skumnissene (tomtene) ,mmm de er supergode . Klem

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...